Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Expositie: Gedachte-experiment met je social media

Laten we eens een gedachte-experiment doen: wat als onze socials échte personen zouden zijn? Want dan kun je ermee in relatietherapie, als het even niet meer zo lekker loopt. Want wees eens eerlijk: als Instagram een echt persoon zou zijn, zou je er dan vrienden mee willen zijn? In deze expositie neem je jouw relatie onder de loep.

Wat vinden we eigenlijk van social media? Aan de ene kant halen we er veel uit. Contact met vrienden, nieuwe ideeën, en altijd vermakelijke video’s om saaie momenten iets minder saai te maken. Aan de andere kant kennen we ook de keerzijde. Denk aan eenzaamheid of verslaving. En wat te denken van techbedrijven die voortdurend bijhouden naar wat en wie we kijken?

Relatietherapie

Onze relatie met social media is gecompliceerd. Als we willen veranderen, kunnen we zelf stappen zetten, maar misschien moeten de platformen óók wat beter hun best gaan doen. Laten we daarom eens een gedachte-experiment doen: we doen net alsof social media échte personen zijn. Want met echte personen kun je in relatietherapie, als het even niet zo lekker meer loopt.

Dus het is tijd om de vuile was buiten te hangen. Waarom heb jij het ‘uitgemaakt’ met Facebook? Is BeReal een tijdelijke crush of rebound, of ben je er over twee jaar nog steeds mee samen? En als Instagram een persoon was, zou jij er dan vrienden mee willen zijn? Ga in relatietherapie met social media, en kom erachter of jouw relatie nog gezond is, of inmiddels toch toxisch is geworden. Durf jij het aan?

Datum dinsdag 18 oktober 2022
Einddatum maandag 28 november 2022
Waar Bibliotheek Steenwijk
Voor wie Jeugd en jongeren, Volwassenen (18+)