Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Galerie Steenwijk exposeert het textiele werk van Kunstgroep-12.

Een collectief van zes kunstenaars: multidisciplinair, zowel vanuit kunstzinnig oogpunt als vanuit materiaalgebruik. Dit wordt beschouwd als creatief uitgangspunt en bindend element.

Van donderdag 9 september t/m zaterdag 2 oktober 2021 is in Galerie Steenwijk het textiele werk van zes kunstenaars te zien. Het betreft werk van Joke Blaauw, Maaike Buisman, Meta van Elk-Veerman, Meta van Houten, Pita Phoa en Rieneke van der Plicht-van Manen.

Kunstgroep-12 is het collectief van zes kunstenaars; de groep is opgericht in 2012 na hun succesvolle afronding van de tweejarige kunstopleiding 'Meer dan textiel' in Groningen. De groep is multidisciplinair, zowel vanuit kunstzinnig oogpunt als vanuit materiaalgebruik. Dit wordt beschouwd als creatief uitgangspunt en bindend element.
Aan de hand van een gezamenlijk thema ontwikkelen zij hun werk. De groep komt regelmatig bijeen om elkaars werk te bespreken. Door de creatieve processen met elkaar te delen blijven zij elkaar inspireren, stimuleren en uitdagen. De groep streeft naar werk dat boeiend, waardevol en verrassend is. Enkele keren per jaar exposeren zij hun werk zodat een breed publiek kennis kan maken met de diversiteit van hun kunstwerken.

Joke Blaauw is contactpersoon van de groep (). Meer informatie over de kunstenaars is te vinden op hun gezamenlijke website: https://www.kunst-groep12.nl.

Galerie Steenwijk, Meppelerweg 47 (Rabo-gebouw, boven de bibliotheek), 8331 CS Steenwijk is geopend van maandag t/m vrijdag 13:30-17:00 en op zaterdag 10:00-12:30.In verband met de nog geldende Corona-regels is geen officiële opening van de expositie mogelijk.
Voor komende exposities zie de website van de Galerie: https://www.galeriesteenwijk.nl/.

Inschrijven is niet (meer) mogelijk

Datum donderdag 9 september 2021