Loket voor digitale vragen

De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. En het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend dat iedereen daarmee om kan gaan en er gebruik van maakt. Voor veel mensen is dit echter heel lastig. Daarom is in Bibliotheek Steenwijk een loket waar mensen terecht kunnen voor al hun digitale vragen.

Elke donderdag kunt u van 18.30 - 20.00 uur voor al uw digitale vragen terecht op de eerste verdieping in Bibliotheek Steenwijk.

Ervaren vrijwilligers staan op donderdagavond voor u klaar om u met digitale raad en daad bij te staan en u verder te helpen in de wereld van vandaag, waarin de computer steeds belangrijker wordt.

Heeft u problemen met het aanvragen van een DigiD? Moet u digitaal een afspraak maken bij een tandarts? Wilt u een huis gaan huren, maar u vindt het lastig om te werken met de website van uw woningcorporatie? U moet een account aanmaken, maar heeft geen emailadres? Hoe verstuur ik een Whatsapp? Hoe krijg ik mijn E-book op de E-reader? Hoe kan ik digitaal een formulier invullen en terugsturen? Met deze en andere digitale problemen willen onze vrijwilligers u graag helpen. Wij respecteren uw privacy en werken volgens AVG normen.

En krijgt u de smaak te pakken, dan kunnen we u ook doorverwijzen naar cursussen die uw digitale vaardigheden verhogen.

Dit loket is een samenwerking van Bibliotheek Kop van Overijssel, Taalpunt Steenwijkerland en twee woningcorporaties (Woonconcept en Wetland Wonen).

In de Bibliotheek wordt gewerkt volgens de richtlijnen van het RIVM.

Datum donderdag 11 februari 2021
Tijd 18:30 uur
Voor wie Volwassenen (18+), Senioren (60+)