Nieuws uit de Bibliotheek

Zadenbibliotheek voor meer natuur in Steenwijkerland

zadenbibliotheek

De Bibliotheek Kop van Overijssel heeft weer een Zadenbibliotheek. Met dit initiatief wil de Bibliotheek een positieve bijdrage leveren aan natuur in de gemeente Steenwijkerland. De Zadenbibliotheek bestaat uit een kast waar je biologische zaden van groenten, kruiden en bloemen kunt lenen of ruilen. Bij het vullen van deze kast kan de Bibliotheek nog wel wat hulp gebruiken. Heb je biologische zaden over? Lever ze dan in bij de Bibliotheek Steenwijk of Bibliotheek Vollenhove.

Meer diversiteit
De eerste stap op weg naar een succesvolle Zadenbibliotheek is het verzamelen van biologische zaden. Laat halve zakjes met zaden niet liggen, maar laat ze via de Zadenbibliotheek van eigenaar wisselen met als doel meer diversiteit voor mens en natuur. Lever de zaden aan in een zakje, waarop de soort duidelijk is vermeld. Heb je de zaden zelf geoogst? Geef dan ook aan wanneer en waar je dat hebt gedaan. Voor het inleveren van zaden kun je tijdens openingstijden terecht in de Bibliotheek Steenwijk en Vollenhove.

Unieke collectie
Er zijn in Nederland meer dan 30 locaties!  Elke locatie heeft een unieke collectie zaden van groenten, kruiden en bloemen. Wil je meer informatie over de Zadenbibliotheek? Klik dan hier