Nieuws uit de Bibliotheek

Uitleg bij de CoronaCheck-app

Wil je op vakantie binnen de Europese Unie? Of wil je naar een evenement in Nederland? Dan heb je daar een coronabewijs voor nodig. Dit bewijs maak je via de CoronaCheck-app of via de website www.coronacheck.nl. Vind je dit lastig of heb je hier vragen over? De Bibliotheek Kop van Overijssel staat voor je klaar.

Het coronabewijs kan een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs zijn. Of een bewijs dat je van corona bent hersteld. Kom je met vragen over de CoronaCheck naar de Bibliotheek? Neem dan je BSN-nummer en je paspoort, ID-kaart of rijbewijs mee.

Klik hier voor een demo met stap-voor-stap-uitleg van Stichting Digisterker. Deze demo laat zien hoe je met de CoronaCheck-app een QR-code op je smartphone maakt. Gebruik je de app niet? De demo laat ook zien hoe je een QR-code op papier maakt.