KennisLab, wat is het?

In het KennisLab willen we je graag kennis laten maken met nieuwe digitale en technologische ontwikkelingen. Dat doe je door te kijken, maar vooral door het zelf te ervaren, ermee te werken, te beleven en kennis te delen.

Een computer, tablet en internet…we weten niet meer anders dan dat het er is. De digitale ontwikkeling gaat echter verder. Wat zal over een paar jaar gewoon zijn om in huis te hebben en/ of om mee te werken? In het KennisLab hebben wij een aantal gave (digitale) apparaten, bijvoorbeeld 3D printers, VR brillen, laser- en vinylsnijders, robotica en nog veel meer. Misschien is het niet dit apparaat wat straks op je bureau staat of in je tas zit. Maar de programma’s waar deze apparaten mee werken zijn wel de basis zijn van toekomstige technische ontwikkelingen. Wacht daarom niet af, maar experimenteer. Neem een voorsprong richting de toekomst!

Leer programmeren, grafisch ontwerpen, maak zelf 3D-producties, laser fotoprints, bedruk je eigen t-shirt of leer spelenderwijs de mogelijkheden van VR (virtual reality)!
Ervaren en enthousiaste medewerkers van het KennisLab vertellen je graag over de mogelijkheden en begeleiden je bij je eerste stappen met deze moderne technologie.

Het KennisLab is er voor jong en oud! Nieuwsgierigheid en een beetje durf is alles wat je nodig hebt.

Het KennisLab is gevestigd in Bibliotheek Steenwijk en is toegankelijk voor iedereen. Vanaf 8+ kun je ook daadwerkelijk aan de slag gaan. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

Vragen over het KennisLab?
Neem dan contact via ons contactformulier of stel je vraag aan een medewerker van de Bibliotheek bij jou in de buurt