VoorleesExpress

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 0-4 (peuters en kleuters), 18+ (iedereen boven 18)
Leren, lezen en lenen Activiteiten, Boeken
Thema Onderwijs

VoorleesExpress | Geen kind zonder voorlezen

Niet alle kinderen worden thuis (voldoende) voorgelezen. Als kinderen te weinig met boeken en lezen in aanraking komen, beginnen zij vaak met een taalachterstand aan de basisschool. Kinderen die op jonge leeftijd voorgelezen worden, kennen veel meer woorden. De kans dat zij beter presteren op school is daardoor aanzienlijk groter.

Voor wie?
De VoorleesExpress helpt gezinnen om de taalontwikkeling van hun kinderen (van 2 tot en met 8 jaar) te stimuleren.

Omschrijving
De VoorleesExpress introduceert het voorleesritueel bij gezinnen om zo de taalontwikkeling van kinderen te stimuleren en de leescultuur thuis te verbeteren.
Het leesplezier staat daarbij centraal: samen lezen is leuk en gezellig!
Een vrijwillige voorlezer komt twintig keer bij een gezin thuis en maakt de kinderen en ouders enthousiast over (interactief) voorlezen, boeken en verhalen. Ook maakt het gezin kennis met de mogelijkheden en het aanbod van de Bibliotheek. De VoorleesExpress wordt in Overijssel uitgevoerd door het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken

Meer informatie
Kijk voor meer informatie op www.voorleesexpress.nl. Wil je meer informatie over het project en/of je opgeven als voorlezer/coördinator?
Neem dan contact op met Joke Hendriks, projectleider VoorleesExpress: . Bellen kan ook: T. 0521-513273.

Kijk ook op www.voorleesexpress.nl/locatie/steenwijkerland