Resultaten 1 - 10 van 46

De Bibliotheek Kop van Overijssel kan niet zonder vrijwilligers en dus zoeken we regelmatig mensen die de Bibliotheek een warm hart toe dragen. Op dit moment zijn wij op zoek naar een vrijwilliger voor het Digicafé in de Bibliotheek Oldemarkt.

Op donderdag 14 maart 2024 ontving de Bibliotheek Giethoorn een cheque ter waarde van 5.000 euro van de Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland. Wij wenden dit bedrag aan voor een elektrische Biebbakfiets om in heel het dorp op een milieuvriendelijke manier boeken en meer te bezorgen, wat heel handig is in een dorp met zo veel water.

Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar zijn de Kinderjury 2024. Zij bepalen welk boek de belangrijkste publieksprijs voor kinderboeken krijgt. Lees jij van 7 februari t/m 9 april 2024 met ons mee? Dan kun je van 10 t/m 24 april 2024 stemmen op jouw favoriete boek in de Bibliotheek Steenwijk, Oldemarkt en Vollenhove.

Op 21 januari 2014 leende Jet Bussemaker, de toenmalige minister van OCW het eerste digitale boek via de Online Bibliotheek. In dat eerste jaar leenden zo’n 80 duizend mensen een kleine 810 duizend digitale bibliotheekboeken. Inmiddels zijn meer dan 600 duizend mensen lid van de online Bibliotheek. En de laatste jaren leenden zij meer dan 5 miljoen e-books en zo’n 2 miljoen luisterboeken. Heb jij al eens een digitaal boek geleend?

Vorig jaar haakten we voor het eerst aan bij de online dagbesteding van Zorggroep Noorderboog en met succes. Al heel wat keren speelden we mee met de gezellige online (muziek)bingo en spannende online quiz. Met heel veel plezier doen we ook nu weer iedere maand mee.

Ook in dit nieuwe jaar zullen wij regelmatig activiteiten aanbieden, waarbij kinderen op een speelse manier experimenteren met onze 3D-printer, lasersnijder en andere technologieën. Wat dacht je van de workshop Maak je eigen Stop-motion Film?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de digitale samenleving en dus bieden we ook in de eerste helft van 2024 diverse computercursussen aan. Met de cursussen uit ons programma haal je (nog) meer uit je laptop, tablet en smartphone.